niedziela, 8 grudnia 2013

705. Ricotta hotcakes





ricotta hotcakes z mango, nerkowcami, syropem klonowy i żurawiną suszoną z migdałami w środku
ricotta hotcakes with mango, cashews, maple syrup and dried cranberry with almonds inside




Nie byłam pewna, co dziś zrobię na śniadanie. Myślałam o serniczkach z patelni, twarożku z owocami, omlecie...ale przypomniałam sobie, że mam w lodówce jeszcze całe opakowanie ricotty. Serniczek niedawno jadłam...lecz nie pamiętałam, kiedy ostatnio jadłam te placuszki. Padło więc na nie. I był to bardzo dobry wybór! Korzystałam jak zawsze z niezawodnego przepisu Emmy. Z mango smakowały idealnie! Nie były wcale bardzo słodkie, powiedziałabym wręcz, że mało słodkie :-)

Dzisiaj czekają mnie świątecznie zakupy. Przyjeżdżają moi rodzice. Muszę kupić wreszcie świąteczne dekoracje, bo w zeszłym roku nic nie miałam...bunt wobec świąt. Teraz jest inaczej. Nie wiem co jest tego powodem, ale nie mogę się doczekać świąt. Od Mikołajek ciągle słucham RMF święta. Ozdabiam pomarańcze goździkami...


Kupiłam też kalendarz adwentowy, o którym wspominałam...Żałuję, że to nie była moja dziecięca tradycja.


W ten weekend przede wszystkim odpoczywam. Nie mam ważnych sprawdzianów w tygodniu, w czwartek wystawiają ostatecznie oceny semestralne. Wypadłam kiepsko, ale jak na tą szkołę, jest ok. Nie przejmuję się. Muszę jednak dokończyć prezentację z przyrody i napisać rozprawkę na dodatkowy angielski, bo miałam ją oddać chyba trzy tygodnie temu...


Miłej niedzieli!

18 komentarzy:

  1. wspaniała, apetyczna wieżyczka :)
    kalendarz! ja jak byłam mała to zawsze miałam <3 za to teraz jakoś tego nie kontynuuję :<

    OdpowiedzUsuń
  2. mu z bratem kalendarz rozpracowywaliśmy na raz. nigdy nie potrafiliśmy trzymać się reguł ;)
    patrząc na zdjęcie za nic nie mogłam odgadnąć, co to za owoc! ale idealnie pokrojony, mi mango zawsze brzydko się kroi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też kalendarz zawsze przetrwał tylko 1-2 dni.. ups :D
      a ricotta hotcakes wyszły idealnie!

      Usuń
  3. wstyd się przyznać, że placów z ricotty jeszcze nie jadłam. ale z mango na pewno były rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie jadłam, a jak na nie patrzę to żałuję podwójnie, wyglądają BOSKO!

      Usuń
    2. Placuszki z ricotty również też przede mną :)
      To mango wygląda tu przebosko ! Musiało być nieziemskie :)

      Usuń
  4. przepyszna wieżyczka! przypomniałaś mi jak lubię mango :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszne śniadanie. Też tak nabijam pomarańczę, trzymam kilka w szafie i na regale w pokoju dzięki temu wszędzie mam ten cudowny zapach:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Te pomarańcze muszą świetnie pachnieć :)
    A te placki to był dobry wybór :D

    OdpowiedzUsuń
  7. miałam też dziś je zrobić, ale stwierdziłam, że ricotta trafi do obiadu ;) bynajmniej twoje placuszki wyglądają bardzooo apetycznie i są z nerkowcami <3
    udanych zakupów dzisiaj :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę kupić ricottę i je zrobić! ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam te placuszki, są takie delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze, że masz trochę odpoczynku :)
    W domu nazywamy te pomarańcze śmierdzielami, ale nigdy nie może ich zabraknąć w okresie świątecznym :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem to najlepsze placuszki :) A robiłaś wersję Sophie?

    OdpowiedzUsuń
  12. Góra pyszności!
    Ach też muszę zrobić takie pomarańcze!

    OdpowiedzUsuń
  13. no i dobrze, odpoczywaj! z tymi pysznymi placuszkami <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Kalendarz adwentowy... Zawsze był zjadany szybciej niż powinien :). Tyle inspiracji w jednym wpisie... Tęsknię za zapachem pomarańczy w domu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...